کمپوننت های کنترلی ترنسیس

کنترلرهای ترنسیس کمپوننت هایی هستند که برای کنترل شبیه سازی های گذرای سیستم های انرژی خورشیدی یا کمپوننت های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. به صورت کلی دو روش اولیه برای کنترل این فرآیندها وجود دارد:

  1. کنترل نرخ انرژی: که در آن با توجه به مدل، بارهای انرژی بر اساس بهره ها و تلفات خالص محاسبه می شود. در ترنسیس فرض می شود که بارها مستقل از کارکرد تجهیزات سرمایشی و گرمایشی باشد. کاربر دمای تنظیمی برای گرمایش و سرمایش را تعیین می کند و برنامه میزان انرژی لازم برای حفظ این دمای تنظیمی را محاسبه خواهد کرد. مزیت کنترل نرخ انرژی آن است که تعیین بار گذرای سازه یکبار انجام می گیرد و از آن در شبیه سازی های بعد استفاده می شود. با این حال بسیاری از جزئیات تغییر وضعیت دینامیک با این رویکرد از بین می رود. اگر به طور مثال کارکرد کمپوننت منبع گرمایش یا سرمایش شدیداً وابسته به دمای برگشتی از بار یا آخرین وضعیت قبلی روشن- خاموشی باشد، استفاده از استراتژی کنترل سطح دمایی مناسب تر است.
  2. کنترل سطح دما : در این حالت شرایط هر سیستمی مانند یک اتاق بیانگر شرایط محیطی و ورودی های تجهیزات گرمایشی و سرمایشی می باشد. در این حالت یک کنترلر برای دستور به تجهیزات استفاده می شود. مزیت کنترل سطح دمایی ارائه جزئیات بیشتر و شبیه سازی واقعی تر از تاثیرات متقابل تجهیزات و سیستم می باشد. در هر صورت از آنجا که بار وابسته به منابع گرما و سرما می باشد، امکان محاسبه یکباره بار و استفاده از اطلاعات آن در شبیه سازی های بعدی نمی باشد.

در ترنسیس ۱۶ به طور پیش فرض ۶ دسته کنترلر زیر در بخش کمپوننت های کنترلر وجود دارد:

  • Differential Controller w_ Hysteresis (Type 2)
  • ۳-Stage Room Thermostat (Type 8)
  • ۵-Stage Room Thermostat (Type 108)
  • Iterative Feedback Controller (Type 22)
  • Microprocessor Controller (Type 40)
  • PID Controller (Type 23)

کنترلرهای نوع ۲ اغلب برای کنترل دبی سیال در حلقه کلکتور خورشیدی بر اساس دو پارامتر دمای ورودی می باشد. با این حال هر سیستمی که از کنترلرهای اختلافی با هیسترزیس (پسماند) استفاده می کنند می توانند از نوع ۲ استفاده کنند.  کمپوننت های کنترلی نوع ۸ و نوع ۱۰۸ به ترتیب از ترموستات های ۳ و ۵ مرحله ای استفاده می کنند نوع ۴۰ شبیه کمپوننت های فیزیکی است که انعطاف پذیری بالایی در استراتژی های کنترلی نسبتاً پیچیده دارد. نوع ۲۲ یک کنترلر دارای بازخورد (تک متغیره) می باشدکه یک مقدار تنظیم شده را با تنظیم کنترل سیگنال حین تکرارهای ترنسیس دنبال می کند. نوع ۲۳ دارای همان کارکرد مشابه می باشد با این تفاوت که از یک الگوریتم معروف به PID (تناسبی، انتگرالی و مشتقگیر) استفاده میکند.

ثبت ديدگاه

چهار × پنج =